Η παρακολούθηση (monitoring) αποτελεί απαραίτητο στοιχείο που επικυρώνει και μετρά τον τρόπο ανάπτυξης της στρατηγικής για τη διαφορετικότητα, και τον τρόπο με τον οποίο συμβάλλει στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενός οργανισμού.
Οι μετρήσεις (KPI) αναπτύσσονται συνήθως εσωτερικά και περιλαμβάνουν στατιστικά στοιχεία που σχετίζονται με την ποικιλία και το περιβάλλον του εργατικού δυναμικού. Περιλαμβάνει επίσης τις χρηματικές δαπάνες και την τεκμηρίωση των δραστηριοτήτων για τη διαφορετικότητα και της κατάρτισης.
Μερικοί από τους βασικούς δείκτες επιδόσεων (KPI’s) θα μπορούσαν να παρακολουθούνται: